torsdag 21 september 2017

Lära@Lära vecka 38

Ta vara på tillfället vecka 38 att avsluta era reflektioner. Det ni inte blir klara med på lektionstid vecka 38 får ni istället arbeta med och avsluta hemma.

Reflektionsfrågor:
Visar detta arbete att jag kommit närmare något av mina mål?
Berättar detta arbete något om mig som är viktigt?
Visar detta arbete att jag verkligen ansträngt mig?
Är detta något jag är stolt över?
Visar detta arbete att jag lärt mig något som jag inte kunde tidigare?
Vad ska jag tänka på nästa gång jag gör en liknande uppgift?
Vad kan jag förbättra?

Extrauppgift då din reflektion och nya mål är skapade-Styrkor och svagheter: 
Beskriv dina personliga styrkor?
Beskriv dina personliga svagheter?
Vilka styrkor påverkar ditt skolarbtete positivt. 
Vilka styrkor påverkar ditt skolarbete negativt.
Vilka svagheter påverkar ditt skolarbete positivt
Vilka svagheter påverkar ditt skolarbete positivt?
Vilka styrkor vill du utveckla?
Vilka svagheter vill du utveckla?
Vilka styrkor kan du se hos dina medmänniskor och önskar att du själv hade mer utav?
Vilka svagheter kan du se hos dina medmänniskor och är glad för att du själv inte har?
Vilka skillnader i styrkor och svagheter kan du se privat/på fritid/i sport/ och i skolan?
Finns det några styrkor och svagheter privat/på fritid/i sport som du kan utvecklas för att bli användbara i din kunskapsutveckling i skolarbete?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar