Filmen ska vara ca 3-5 min
Tid:
V 3-5 (redovisning sista lektionen v 5)
Arbetsordning:
1: Planera och skriv manus
2: Filma
3: Klipp
Innehåll (dessa ord ska finnas med och förklaras i er
film):
Högtryck/Lågtryck
Fronter
Vindar
Nederbörd
Temperatur
Hjälp:
Sidhänvisningar: s 38 och s 43 i "TitaNO Fysik"
Film om att göra film: https://jesperlevallius.wordpress.com/2016/03/08/greenscreen-ljudupptagning-och-klippning-med-imovie/
Kunskapskrav:
Eleven kan använda informationen för att skapa texter och
andra framställningar. Texterna och framställningarna är ….
|
enkla och med viss anpassning till syfte och målgrupp
|
utvecklade och med relativt god anpassning till syfte och
målgrupp.
|
välutvecklade och med god anpassning till syfte och målgrupp i
|
|
Eleven har kunskaper om energi, materia, och andra fysikaliska
sammanhang. Kunskaperna är… Eleven visar detta genom att….
|
...grundläggande ...genom att ge exempel och beskriva dessa
med viss användning av fysikens begrepp, modeller och teorier.
|
...goda ...förklara och visa på samband inom dessa med
relativt god användning av fysikens begrepp, modeller och teorier.
|
...mycket goda ...förklara och visa på samband inom dessa och
något generellt drag med god användning av fysikens begrepp, modeller och
teorier.
|
|
Eleven kan föra resonemang där företeelser i vardagslivet och
samhället kopplas ihop med krafter, rörelser. Resonemangen är...
|
...enkla och till viss del underbyggda resonemang och eleven
visar då på enkelt identifierbara fysikaliska samband.
|
... utvecklade och relativt väl underbyggda resonemang och
eleven visar då på förhållandevis komplexa fysikaliska samband.
|
... välutvecklade och väl underbyggda resonemang och eleven
visar då på komplexa fysikaliska samband.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar